Ποια Ηλεκτρικά Μοντέλα Έρχονται Σύντομα στην Ελλάδα . . .


Έγινε το πρώτο βήμα για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας. Η ΕΚΟ σε συνεργασία με την ΕΛΙΝΗΟ (Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων) δημιούργησε την κατάλληλη υποδομή για τον ασφαλή ανεφοδιασμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η εταιρεία υγρών καυσίμων εξόπλισε τρία πρατήριά της με τον κατάλληλο εξοπλισμό και εκπαίδευσε το προσωπικό για να καλύψει τις ανάγκες τροφοδοσίας των αυτοκινήτων και δικύκλων που διαθέτουν ηλεκτροκινητήρα. Τα πρατήρια βρίσκονται στη Γλυφάδα, στο Μαρούσι και στην Κηφισιά. Οι σταθμοί φόρτισης διαθέτουν ρευματολήπτες τύπου «Σούκο» για εντάσεις ρεύματος φόρτισης μέχρι 16 Αμπέρ και τύπου «ΟΕΜ» για μέχρι 32 Αμπέρ και πληρούν όλες τις τελευταίες προδιαγραφές για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Διαθέτουν επίσης όλο τον αναγκαίο εξοπλισμό για την ελεγχόμενη μέσω μαγνητικών καρτών πρόσβαση και την καταμέτρηση των στοιχείων οχήματος και κατανάλωσης, με διαθεσιμότητα τόσο τοπική όσο και, μελλοντικώς, σε επίπεδο δικτύου πόλης με κεντρικό έλεγχο. Πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε τον σταθμό φόρτισης στη Γλυφάδα ήταν το Mitsubishi i-MiEV της εταιρείας ΙΑΣΩΝ ΑΕΒΕ, το οποίο κυκλοφορεί στην Αθήνα τους τελευταίους τρεις μήνες.
Τα ηλεκτρικά μοντέλα που αναμένονται τους επόμενους μήνες στην ελληνική αγορά:
* Το Mitsubishi i-MiEV είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Το λιλιπούτειο αυτοκίνητο μήκους 3,39 μ. διαθέτει ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 64 ίππων. Οι μπαταρίες δεν χρειάζονται συντήρηση και προσδίδουν την απαραίτητη ενέργεια για να καλυφθούν 150.000 χλμ. Η πλήρης φόρτισή τους διαρκεί επτά ώρες.
Ο ηλεκτροκινητήρας δεν εκπέμπει ρύπους (καυσαέρια, θόρυβο) στην ατμόσφαιρα. Αν γίνει σύγκριση της ποσότητας CO2 που αναλογεί σε ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με την ποσότητα CO2 που εκπέμπεται στην ατμόσφαιρα κατά την παραγωγή του ηλεκτρικού ρεύματος που απαιτείται για τη φόρτιση των μπαταριών, προκύπτει ότι το i-MiEV επιβαρύνει το περιβάλλον μόλις με το 1/3.
*Το Opel Ampera σε όλη την Ευρώπη κοστίζει 42.900 ευρώ. Είναι πεντάθυρο, φιλοξενεί τέσσερις επιβάτες και διαθέτει ικανοποιητικό χώρο αποσκευών. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα εισαχθούν στην Ελλάδα στο τέλος της χρονιάς.
Υπερτερεί των συμβατικών ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας, γιατί είναι απαλλαγμένο από το αυστηρό όριο της αυτονομίας που καθορίζουν οι μπαταρίες. Οταν οι μπαταρίες αδειάσουν ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας και το ταξίδι συνεχίζεται χωρίς άγχος. Η μπαταρία επαναφορτίζεται σε περίπου τέσσερις ώρες μέσω μια κοινής ηλεκτρικής πρίζας 230 Volt. Η συνολική αυτονομία είναι πάνω από 500 χλμ.
Ο αθόρυβος ηλεκτροκινητήρας ισχύος 150 ίππων παράγει ροπή άνω των 37 χλγμ. από τη στιγμή που θα ενεργοποιηθεί. Προσδίδει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 9'' και τελική ταχύτητα 161 χλμ./ώρα.
* Το Chevrolet Volt είναι αδελφάκι του Opel Ampera. Το 2011 θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη και την Κίνα. Λειτουργεί κάτω από ποικίλες κλιματικές και οδηγικές συνθήκες. Εχει συνολική αυτονομία πάνω από 500 χλμ. Τα πρώτα 60 χλμ. αξιοποιείται η ενέργεια που παρέχεται από τον ηλεκτρικό κινητήρα. Η τροφοδοσία του με ηλεκτρικό ρεύμα γίνεται από μια συστοιχία μπαταριών λιθίου 16 kW. Οταν η ενέργεια της μπαταρίας πέσει σε χαμηλά επίπεδα, τότε ενεργοποιείται αυτόματα ένας κινητήρας. Με γεμάτο το ρεζερβουάρ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης επεκτείνει την αυτονομία κατά 450 χιλιόμετρα.
* Το Nissan Leaf είναι το πρώτο μικρομεσαίο χάτσμπακ ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Διαθέτει χώρους για πέντε επιβάτες και χρησιμοποιεί μόνο ηλεκτρική ενέργεια για να κινηθεί.
Η επιλογή της ονομασίας του επισημαίνει την οικολογική συμπεριφορά του. Οπως τα φύλλα των δέντρων εμπλουτίζουν και καθαρίζουν την ατμόσφαιρα έτσι και το αυτοκίνητο της Nissan εξαλείφει τους ρύπους από τις καθημερινές μας μετακινήσεις. Το φύλλο της Nissan έχει τα εξής βασικά χαρακτηριστικά: μηδενικές εκπομπές ρύπων, διακριτικό σχεδιασμό, ρεαλιστική αυτονομία 160 χλμ. και προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα διασύνδεσης και ελέγχου.
Διαθέτει συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου 90 kW. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 109 ίππους και περισσότερα από 28 χλγμ. ροπής. Αυτή η απόδοση εξασφαλίζει καλές επιδόσεις και απόκριση στις εντολές του οδηγού που συγκρίνονται με ένα μικρομεσαίο βενζινοκίνητο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις