Φύκη Αντί Κηροζίνης για τα Αεροπλάνα του Μέλλοντος
ΛΟΝΔΙΝΟ. Τη μαζική παραγωγή αεροπορικών βιοκαυσίμων από φύκη, τα οποία μάλιστα θα καλλιεργούνται κοντά στα αεροδρόμια, εξετάζουν επιστήμονες και αεροπορικοί κολοσσοί, προκειμένου η βιομηχανία των αιθέρων να γίνει πιο «πράσινη» και αποδοτική. Τα πρώτα αεροπλάνα με το νέο βιοκαύσιμο αναμένεται να πετάξουν σε τέσσερα χρόνια από τώρα, το 2014.
Γίγαντες του κλάδου, όπως η Βritish Αirways και η Αirbus, υποστηρίζουν οικονομικά τις έρευνες που πραγματοποιούνται στο βρετανικό Πανεπιστήμιο του Κράνφιλντ, με σκοπό την εξαγωγή βιοκαυσίμων υψηλής απόδοσης από τα φύκη. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, πρόκειται για πολύ καλύτερη πηγή βιοκαυσίμων σε σχέση, λόγου χάρη, με το ζαχαροκάλαμο ή το καλαμπόκι, καθώς δεν «διεκδικεί» καλλιεργήσιμες εκτάσεις οι οποίες χρησιμοποιούνται για την παραγωγή τροφίμων.
Η υπάρχουσα τεχνολογία επιτρέπει ήδη την κίνηση των αεροσκαφών με βιοκαύσιμα, ωστόσο η πρόκληση είναι η παραγωγή τους σε αρκετά μεγάλες ποσότητες ώστε να αντικαταστήσουν την κηροζίνη που βγαίνει από το πετρέλαιο. Ο καθηγητήςΦέαργκαλΜπρένανπιστεύει ότι η εμπορική παραγωγή φύκης θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε τέσσερα χρόνια.«Έναμεγάλο πλεονέκτημα είναι ότιμπορείς να τη συλλέγεις κάθεεπτά με 12 ημέρες, κάτι που αναλογείσε 30 με 50 συγκομιδές τον χρόνο,σε αντίθεση με τη μία της συμβατικήςσοδειάς»είπε ο καθηγητής. Οι επιστήμονες εξετάζουν το ενδεχόμενο καλλιέργειας της φύκης κοντά στα αεροδρόμια για να προληφθεί το περιβαλλοντικό κόστος της διανομής των βιοκαυσίμων σε παγκόσμιο επίπεδο.«Ανπρέπει να χρησιμοποιήσουμετάνκεργια να το διανείμουμεσε όλον τον κόσμο, τότεδεν θα μιλούσαμε για πράσινηενέργεια»τόνισε ο δρ Μπρέναν, προσθέτοντας ότι η φύκη δεν είναι η μοναδική πηγή βιοκαυσίμων και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως πανάκεια για το ενεργειακό πρόβλημα της αεροπορικής βιομηχανίας.«Η λύσηθα έρθει από πολλές πηγές ενέργειας,και η φύκη είναι μία απόαυτές. Αν έχουμε πάρει ένα μάθημααπ΄ όλες τις μορφές ανανεώσιμηςενέργειας, είναι ότι δεν υπάρχει πανάκεια»κατέληξε.
Η Βritish Αirways ανακοίνωσε τη δημιουργία μιας εγκατάστασης στο Ανατολικό Λονδίνο για τη μετατροπή 500.000 τόνων απορριμμάτων τον χρόνο σε 16 εκατομμύρια γαλόνια καυσίμων για τα αεροσκάφη. Ως το 2014 η εταιρεία στοχεύει να τροφοδοτεί μέρος του στόλου της με εναλλακτικά καύσιμα. Η Αir Τransport Αction Group (ΑΤΑG), η ένωση όλων των κλάδων της αεροπορικής βιομηχανίας, υποστηρίζει ότι η χρήση βιοκαυσίμων μπορεί να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ως και κατά 80%. Ήδη πέντε αεροπορικές εταιρείες τους τελευταίους 18 μήνες διεξάγουν δοκιμαστικές πτήσεις αεροσκαφών με βιοκαύσιμα.
Γίγαντες του κλάδου, όπως η Βritish Αirways και η Αirbus, υποστηρίζουν οικονομικά τις έρευνες που πραγματοποιούνται στο βρετανικό Πανεπιστήμιο του Κράνφιλντ, με σκοπό την εξαγωγή βιοκαυσίμων υψηλής απόδοσης από τα φύκη. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, πρόκειται για πολύ καλύτερη πηγή βιοκαυσίμων σε σχέση, λόγου χάρη, με το ζαχαροκάλαμο ή το καλαμπόκι, καθώς δεν «διεκδικεί» καλλιεργήσιμες εκτάσεις οι οποίες χρησιμοποιούνται για την παραγωγή τροφίμων.
Η υπάρχουσα τεχνολογία επιτρέπει ήδη την κίνηση των αεροσκαφών με βιοκαύσιμα, ωστόσο η πρόκληση είναι η παραγωγή τους σε αρκετά μεγάλες ποσότητες ώστε να αντικαταστήσουν την κηροζίνη που βγαίνει από το πετρέλαιο. Ο καθηγητήςΦέαργκαλΜπρένανπιστεύει ότι η εμπορική παραγωγή φύκης θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε τέσσερα χρόνια.«Έναμεγάλο πλεονέκτημα είναι ότιμπορείς να τη συλλέγεις κάθεεπτά με 12 ημέρες, κάτι που αναλογείσε 30 με 50 συγκομιδές τον χρόνο,σε αντίθεση με τη μία της συμβατικήςσοδειάς»είπε ο καθηγητής. Οι επιστήμονες εξετάζουν το ενδεχόμενο καλλιέργειας της φύκης κοντά στα αεροδρόμια για να προληφθεί το περιβαλλοντικό κόστος της διανομής των βιοκαυσίμων σε παγκόσμιο επίπεδο.«Ανπρέπει να χρησιμοποιήσουμετάνκεργια να το διανείμουμεσε όλον τον κόσμο, τότεδεν θα μιλούσαμε για πράσινηενέργεια»τόνισε ο δρ Μπρέναν, προσθέτοντας ότι η φύκη δεν είναι η μοναδική πηγή βιοκαυσίμων και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως πανάκεια για το ενεργειακό πρόβλημα της αεροπορικής βιομηχανίας.«Η λύσηθα έρθει από πολλές πηγές ενέργειας,και η φύκη είναι μία απόαυτές. Αν έχουμε πάρει ένα μάθημααπ΄ όλες τις μορφές ανανεώσιμηςενέργειας, είναι ότι δεν υπάρχει πανάκεια»κατέληξε.
Η Βritish Αirways ανακοίνωσε τη δημιουργία μιας εγκατάστασης στο Ανατολικό Λονδίνο για τη μετατροπή 500.000 τόνων απορριμμάτων τον χρόνο σε 16 εκατομμύρια γαλόνια καυσίμων για τα αεροσκάφη. Ως το 2014 η εταιρεία στοχεύει να τροφοδοτεί μέρος του στόλου της με εναλλακτικά καύσιμα. Η Αir Τransport Αction Group (ΑΤΑG), η ένωση όλων των κλάδων της αεροπορικής βιομηχανίας, υποστηρίζει ότι η χρήση βιοκαυσίμων μπορεί να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ως και κατά 80%. Ήδη πέντε αεροπορικές εταιρείες τους τελευταίους 18 μήνες διεξάγουν δοκιμαστικές πτήσεις αεροσκαφών με βιοκαύσιμα.
(από την εφημερίδα "Το Βήμα", 13/10/2010)
Σχόλια